11 клас хімія
31.03
Хімія 11 клас
Тема: Якісні реакції на деякі йони
Вправа заповніть пропуски.
Грунти класифікують за величиною показника ___. (рН)
Величина показника рН грунтового розчину впливає на засвоюваність______
(макро-) та ____________ (мікроелементів) рослинами.
Рослини споживають аніони та катіони у певних пропорціях в обмін на
еквівалентну кількість йонів ____,____,______,_____ (Н+, ОН-,НСО3-, СО32-).
Надмірну кислотність грунту усувають _____(вапнуванням), а надмірну луж-
ність -________ (гіпсуванням).
Допишіть хімічні рівняння.
NaCl + AgNO3 = AgCl↓ + _______ – білий сирнистий осад;
KBr + AgNO3 = AgBr↓ + _______- блідо-жовтий осад;
КІ + AgNO3 = AgІ↓ + ________- жовтий осад;
Na2SO4 + BaCl2 = BaSO4↓ + _______ - дрібнокристалічний білий осад;
K3PO4 + 3AgNO3 = Ag3PO4↓ + ________ – жовтий осад;
Na2CO3 + H2SO4 = Na2SO4 + CO2↑ + _________ виділення газу;
Щоми можемо сказати про ці реакції? Чому ми позначаємо колір осаду чи те що виділився газ?(Це якісні реакції на деякі йони. Виділення газу і характерний колір позначають для того щоб виділити певний йон.)
Відкрийте підручник на сторінці 141 та прочитайте рубрику цікаво і пізнавально.
«Засновником якісного аналізу є англійський науковець Роберт Бойль (1627–1691). Він увів термін «хімічний аналіз» і застосовував різноманітні реактиви під час проведення якісного аналізу речовин. Для визначен ня сульфатної та хлоридної кислот учений використовував розчини вапняних солей та аргентум(І) нітрату відповідно, кислот і лугів – настойки лакмусу, фіалок, волошок тощо.»
Проаналізуйте дану інформацію. Про визначення яких аніонів та катіонів у ній ідеться? Складіть відповідні хімічні рівняння у скороченій йонній формі.
Зверніть увагу що в більшості якісних реакцій ми спостерігаємо за кольором та характером осаду. А отже утворення осадів - це один з основних аналітичних ефектів, саме тому більшість якісних реакцій є реакціями осадження.
Домашнє завдання.
Опрацювати §32 підручника, завдання 2 сторю 144
30.04
11 клас (хімія)
Тема:
Ферум. Залізо.
стор.104 - 108.
Перегляньте презентацію за посиланням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ferum-ak-predstavnik-metalicnih-elementiv-95019.html
Завдання 1. Охарактеризуйте хімічний
елемент Ферум відповідно до положення в періодичній системі:
1.
Де в періодичній
системі розташований Ферум?
2.
Скільки металів входить
до цієї підгрупи? Чому ж ми вивчаємо тільки Fе?
Мета нашої подальшої роботи з’ясувати
це!!!
Щоб вирішити завдання треба досліджувати
всі відомі дані:
А що нам відомо про Ферум як хімічний
елемент?
1. Положення в ПС
2.Напишіть схему електронної будови
атома:
3.Яка ж біологічна роль заліза в живих
організмах?
Робота з тестами.
1. Який максимальний ступінь окиснення
Феруму в сполуках:
А) +6; б)+7;в)+3;г)+5.(+3)
2) Назвіть формулу червоного залізняку:
А) Fe2O3;
б )Fe3O4;в) FeS2; г) FeCO3.(а)
3)
Яку хворобу спричиняє нестача Fe
в організмі:
А)
лейкемія; б )
лімфома;в) анемію; г) тромбоцитопенія.(в)
4) В яких органах найбільший вміст
Феруму?
А) печінка; б ) серце;в) легені; г) нирки.(в);
5) Ферум – це:
А) s-елемент;
б )p-елемент;в)d-елемент; г) f-елемент.
(д)
6) 2) Назвіть формулу магнітного
залізняку:
А) Fe2O3;
б )Fe3O4;в) FeS2; г) FeCO3.(а)
Коментарі
Дописати коментар