11 клас хімія


31.03
                                                         Хімія 11 клас
Тема: Якісні реакції на деякі йони
Вправа заповніть пропуски.
Грунти класифікують за величиною показника ___. (рН)
 Величина показника рН грунтового розчину впливає на засвоюваність______
(макро-) та ____________ (мікроелементів) рослинами.
 Рослини споживають аніони та катіони у певних пропорціях в обмін на
еквівалентну кількість йонів ____,____,______,_____ (Н+, ОН-,НСО3-, СО32-).
Надмірну кислотність грунту усувають _____(вапнуванням), а надмірну луж-
ність -________ (гіпсуванням).
Допишіть хімічні рівняння. 
NaCl + AgNO3 = AgCl↓ + _______ – білий сирнистий осад;
KBr + AgNO3 = AgBr↓ + _______- блідо-жовтий осад;
КІ + AgNO3 = AgІ↓ + ________- жовтий осад;
Na2SO4 + BaCl2 = BaSO4↓ + _______ - дрібнокристалічний білий осад;
K3PO4 + 3AgNO3 = Ag3PO4↓ + ________ – жовтий осад;
Na2CO3 + H2SO4 = Na2SO4 + CO2↑ + _________ виділення газу;
   Щоми можемо сказати про ці реакції? Чому ми позначаємо колір осаду чи те що виділився газ?(Це якісні реакції на деякі йони. Виділення газу і характерний колір позначають для того щоб виділити певний йон.)

  Відкрийте підручник на сторінці 141 та прочитайте рубрику цікаво і пізнавально.

«Засновником якісного аналізу є англійський науковець Роберт Бойль (1627–1691). Він увів термін «хімічний аналіз» і застосовував різноманітні реактиви під час проведення якісного аналізу речовин. Для визначен ня сульфатної та хлоридної кислот учений використовував розчини вапняних солей та аргентум(І) нітрату відповідно, кислот і лугів – настойки лакмусу, фіалок, волошок тощо

    Проаналізуйте дану інформацію. Про визначення яких аніонів та катіонів у ній ідеться? Складіть відповідні хімічні рівняння у скороченій йонній формі.
Зверніть увагу що в більшості якісних реакцій ми спостерігаємо за кольором та характером осаду. А отже утворення осадів - це один з основних аналітичних ефектів, саме тому більшість якісних реакцій є реакціями осадження.

Домашнє завдання.

Опрацювати §32 підручника, завдання 2 сторю 144

30.04
 11 клас (хімія)
Тема:  Ферум.  Залізо.  стор.104 - 108.

    Перегляньте презентацію за посиланням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ferum-ak-predstavnik-metalicnih-elementiv-95019.html 
   Завдання 1. Охарактеризуйте хімічний елемент Ферум відповідно до положення в періодичній системі:
1.     Де в періодичній системі розта­шований Ферум?
2.     Скільки металів входить до цієї підгрупи? Чому ж ми вивчає­мо тільки Fе?
Мета нашої подальшої роботи з’ясувати це!!!
Щоб вирішити завдання треба досліджувати всі відомі дані:
А що нам відомо про Ферум як хімічний елемент?
1. Положення в ПС
2.Напишіть схему електронної будови атома:
3.Яка ж біологічна роль заліза в живих організмах?
     Робота з тестами.
1. Який максимальний ступінь окиснення Феруму в сполуках:
А) +6; б)+7;в)+3;г)+5.(+3)
2) Назвіть формулу червоного залізняку:
А) Fe2O3; б )Fe3O4) FeS2; г) FeCO3.(а)
3) Яку хворобу спричиняє нестача Fe в організмі:
А) лейкемія; б ) лімфома;в) анемію; г) тромбоцитопенія.(в)
4) В яких органах найбільший вміст Феруму?
А) печінка; б ) серце;в) легені; г) нирки.(в);
5) Ферум – це:
А) s-елемент; б )p-елемент;в)d-елемент; г) f-елемент. (д)
6) 2) Назвіть формулу магнітного залізняку:
А) Fe2O3; б )Fe3O4) FeS2; г) FeCO3.(а)
Виконайте тест та перешліть на електронну адресу captatana5@gmail.com





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Фізика 9 клас

Фізика і астрономія 11 клас

10 клас Хімія