8 клас хімія


8 клас хімія
Четверг 02.04
Тема: Поняття про амфотерні гідрооксиди. Використання основ
Перегляньте відео за посиланням https://sites.google.com/site/cikavahimia/the-question/ponatta-pro-amfoterni-gidroksidi
Завдання .   Є  речовини:  цинк ,   їдкий   натр,  вода, купрум (ІІ) сульфат, хлоридна  кислота, цинк  сульфат,  кальцій  гідроксид,  які  з  них    можна взяти, щоб  добути цинк гідроксид  найшвидше ?
Скласти    рівняння  реакцій. Пояснити ,  чому  вона  відбувається .
___________________________________________________________
Zn (ОН)2 — нерозчинна основа, білий  драглистий (желеподібний) осад, по  його  утворенню  ми бачимо  ,  що  відбулася  реакція  між  лугом  та  розчином  солі.
Амфотерність — це здатність речовин виявляти   кислотні  чи основні властивості залежно від природи речовин, з якими вони взаємодіють.
Наприклад, Zn (ОН)2 під час взаємодії з кислотами проявляє влас­тивості основ, а під час взаємодії з основами — властивості кислот.
До таких основ також належать Аl(ОН)3 , Ве(ОН)2, Сr(ОН)3, Fe (OH)3 та ін.
Такі  ж  подвійні   властивості  мають   і  оксиди , що  відповідають
цим  основам .
Завдання 1(тестове)
У трьох пробірках без етикеток містяться нерозчинні гідроксиди Цинку, Купруму й Магнію. Як дослідним шляхом розпізнати, в якій із пробірок міститься амфотерний гідроксид? Укажіть, яким із способів може скористатися лаборант:
1) за забарвленням виявити Сu(ОН)2;
2) до порцій гідроксидів долити кислоту, розчиняться всі гідроксиди;
3) до порцій гідроксидів долити розчин лугу, розчиниться тільки амфо­терний гідроксид;
4)виділивши за забарвленням купрум (П) гідроксид, до решти додати розчин лугу, розчиниться амфотерний гідроксид.
Завдання 2(експериментальне)
Доведіть  експериментально амфотерність   Fe (OH)3 .
2Fe (OH)3â + 3Н24 = Fe2(4)3 + 6Н2О
 Fe (ОН)3 â+3NаОН àNа3 Fe О3+3Н2О

Завдання 3(тестове)
У лабораторії знаходяться набори реактивів різного складу. Укажіть, який  із наборів речовин можна використати для одержання  найбільшої      кількості амфотерних гідроксидів:
а) ZnС12, ZnSO4, Аl(NO3)з, КОН;
б)NаОН, Мg(ОН)2, КОН, СuС12;
в) А1С13, СrСl3, Fe С13 ,NаОН;
г) Zn С12, МgС12, ВаSO4, КОН.

Завдання 4(  різнорівнева  задача)
7 балів.        Яка  кількість  речовини  сульфатної кислоти  витратиться  на  нейтралізацію 0,6 моль цинк гідроксиду? Основні чи кислотні властивості проявляє  Zn (ОН)2   у  цій реакції?
9балів   5*. На сплавляння берилій гідроксиду з лугом витрачено калій гідроксид масою 28 г. Кількість речовини калій берилату, що утворився при цьому, становить
 (а) 1 моль;    (б) 0,5 моль;      (в) 0,25 моль;     (г) 0,125 моль.
12балів  6*. Визнач масову частку алюмінію і магнію в їхньому сплаві з міддю, якщо відо­мо, що внаслідок дії на сплав масою 2,6 г розчином лугу виділився водень об'ємом 1,12 л (н. у.), а при дії на таку саму масу сплаву хлоридної кислоти виділяється водень об'ємом 2,24 л (н. у,).
    Домашнє завдання.
Ознайомтесь з матеріалом підручника стр. 167-172 . 
Виконавши тест   перешліть результати на електронну адресу  captatana5@gmail.com

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Фізика 9 клас

Фізика і астрономія 11 клас

10 клас Хімія